مدیریت بازاریابی
وبلاگ تخصصي توسعه اطلاعات مديريت بازاريابي Marketing Management
درباره وبلاگ


.........................................
معرفی :
وبلاگ تخصصی در زمينه :
توسعه اطلاعات مديريت بازاریابی
مشاوره بازاریابی
مشاوره و اجرای تحقیقات بازاریابی
.........................................
اهداف :
- گسترش اطلاعات رشته بازاریابی
- اطلاع رسانی در حوزه بازاریابی
- مرجع مقالات بازاریابی
.........................................
نویسنده : علیرضا احمدی
محقق و مشاور بازاريابي
...................
فارغ التحصيل کارشناسي ارشد
مدیریت بازاریابی
...................
دانشجوي
دوره عالي مديريت كسب و كار
دانشگاه جورج سيمون نورنبرگ آلمان
...................
مدرس دانشگاه علمي كاربردي
...................
عضو انجمن تحقیقات بازاریابی ایران
...................
عضو انجمن مشاوران مدیریت ایران
...................
تماس و مشاوره:
alr_ahmadi@yahoo.com
.........................................
:: :: نويسنده : Alireza Ahmadi
 
مدل AIDA در فروش


مدل AIDA مراحل ابتدائی و پایه ای فروش را تشریح میکند که به صورت پیوسته در طول تاریخ کاربرد داشته اند

مدل AIDA در فروش   مدل AIDA مراحل ابتدائی و پایه ای فروش را تشریح میکند که به صورت پیوسته در طول تاریخ کاربرد داشته اند . چهار حرف AIDA از ابتدای چهار کلمه : توجه . علاقه . اشتیاق و عمل (Attention , Interest , Delight , Act ) گرفته شده است که فرآیند منطقی تصمیم گیری برای خرید می باشد . در هر مرحله از فروش که با مشکلی مواجه می شوید به دلیل عدم موفقیت در یکی از این ۴ بخش است .   توجه مشتری را جلب کنید با به حرف شما گوش کند . ( Attention ) اولین کلمه یعنی توجه به این معنی است که قبل از این که چیزی را به کسی بفروشید باید تمایلات اورا بشکافید و کاری کنید که توجه مشتری به شما جلب شود و به صحبت های شما گوش کند . حقیقت این است که امروزه سر همه شلوغ است . هر تماسی که گرفته میشود در واقع وقفه و اختلال در هر کار دیگری است که مشتری مشغول انجام ان است . برای جلب توجه باید سوالی مطرح کنید که اشاره به منفعت خاصی داشته باشد که مشتری به دنبال آن است یا شامل نیاز خاصی از مشتری باشد که محصول و خدمات شما میتواند آن را بر آورده سازد . مشتری را علاقه مند کنید . ( Interest ) حرف دوم در مدل AIDA نشانگر کلمه علاقه است . شما باید با نشان دادن خصوصیات و مزایای محصولات و خدمات خود یا توضیح این که محصول یا خدمات شما چگونه میتواند زندگی و شغل مشتری را ارتقا بخشد . در مشتری ایجاد علاقه کنید . میل خرید مشتری را تحریک کنید . ( Delight ) سومین حرف در مدل AIDA نشانگر کلمه ی شوق و اشتیاق است که باعث تشویق یک مشتری به خرید می شود . قسمت مهمی از فروشندگی به حساب می آید . سپس کار شما این است که مشتری هایی بیابید که شدیدا خواهان چنین مزایایی هستند . برخی از مزایایی که برای تحریک مناسب هستند . عبارتند از :
 ۱ – کاهش هزینه یا افزایش درآمد .
 ۲ – صرفه جویی در زمان یا کسب آن و همچنین افزایش رفاه و آسایش .
 ۳ – ایجاد سلامتی / امنیت / شهرت / احترام و روان ساختن امور .
 ۴ – بهبود و ترقی موفقیت های شخصی و تجاری .
 اولین وظیفه ی شما مشخص کردن میل خرید کلیدی است که محصول یا خدمات شما میتواند در ذهن و احساسات یک مشتری به خصوص ایجاد انگیزه کند و بعد متقاعد کردن مشتری به این که آنچه شما به او میفروشید میتواند این میل و اشتیاق را برآورده کند . خاتمه دادن به فروش ( Act ~ Action ) آخرین حرف در مدل AIDA نشانگر کلمه عمل است . در این قسمت از فرآیند فروش شما از مشتری میخواهید که درباره ی خرید تصمیم قطعی بگیرد و روی پیشنهاد شما کار کند . یعنی جایی که به فروش خاتمه میدهید جالب است که خیلی از فروشندگان در فرآیند فروش:
  • این چهارقسمت را با هم مخلوط میکنند
  • ترتیب آنها را رعایت نمی کنند
  • از یکی به دیگری می پرند و باز به قبلی باز میگردند
  • یا همه را در یکدیگر ادغام میکنند

اما اگرترتیب آنها در این مدل رعایت نشود حتی اگر تمامی آنها نیز به کار برده شوند هرگز مثمر ثمر واقع نخواهد بود .

پیوندهای روزانه
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است |طراحی : پیچک


قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

download

چت

قالب بلاگ اسکای

قالب وبلاگ

اخلاق اسلامی

قالب وبلاگ

فروشگاه اينترنتي ايران آرنا